ویروس کرونا و شیردهی

ویروس کرونا و شیردهی : امروزه مردم ایران و بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروسی جدید از خانواده کرونا به نام کوید-14 می باشند که به سرعت در حال پراکنده شدن و گسترش می باشند. در بیشتر افراد علائم این بیماری خفیف بوده و قابل درمان است اما در برخی دیگر شدید بوده و حتی منجر به مرگ نیز می گردد.

ویروس کرونا و شیردهی

شیردهی توسط مادر مبتلا به ویروس کرونا یا مشکوک به آن

• با توجه به اینکه شیر مادر بهترین و کامل ترین منبع تغذیه برای اکثر نوزادان می باشد و از طرفی ما در رابطه با ویروس کرونا اطلاعات کاملی در دست نداریم لذا تصمیم گیری در مورد شیردهی یا عدم انجام، ادامه یا متوقف کردن آن می بایست توسط مادر، مشورت او با خانواده و کادر درمانی صورت بگیرد.
  • مادران مشکوک یا مبتلا به کرونا به منظور جلوگیری از منتقل شدن عفونت و ویروس می بایست قبل از لمس شیرخوار دستان خود را شسته و در حین شیردهی از ماسک استفاده نمایند.
  • اگر از پمپ برقی یا دستی برای دوشیدن شیر استفاده می کنید، قبل از لمس شیردوش دستان خود را ضدعفونی نموده و با الکل تمیز کنید.
  • بهتر است مادران در صورت امکان از شیر دوشیده یک مادر سالم برای تغذیه نوزاد خود استفاده نمایند.

علائم ویروس کرونا چیست؟

مواردی که در ذیل آورده ایم از جمله شایع ترین نشانه های این بیماری می باشد:

• سرفه
  • تب

لازم به ذکر است که این نشانه ها بلافاصله بعد از مبتلا شدن فرد در او بروز نکرده و ظهور این علائم ممکن است بین 2 روز تا 2 هفته به طول بیانجامد.

چگونه می توان از ابتلا به این ویروس پیشگیری نمود؟

• دستان خود را به طور مرتب با محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل یا آب و صابون بشویید.
  • با دیگران حداقل یک متر فاصله داشته باشید.
  • بهداشت تنفسی را تمرین نمایید.
  • از تماس دست ها با بینی، چشم ها و دهان اجتناب نمایید.​

20 − هجده =