درمان بیماری اندومتریوز

روش درمان بیماری اندومتریوز

درمان بیماری اندومتریوز : بافت مخاط رحم که به آن بافت اندومتریال نیز گفته شده و بافت های همبند، غده و گلبول های خون را شامل می شود به طور معمول در داخل رحم رشد می نماید تا رحم را برای تخمک گذاری آماده کند. چنانچه این بافت به غیر از رحم در جای دیگری رشد نماید منجر به ایجاد بیماری اندومتریوز خواهد شد.

درمان بیماری اندومتریوز

چه افرادی در معرض خطر ابتلا به بیماری اندومتریوز قرار دارند؟

احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که در ذیل به آن ها اشاره کرده ایم بیشتر از سایر خانم ها می باشد:

• خانم هایی که در معرض بیش از حد استروژن قرار گرفته اند.
  • بانوانی که دیرتر از زمان معمول دچار یائسگی شده اند.
  • خانم هایی که سابقه بارداری نداشته اند.
  • افرادی که شروع بلوغ برای آن ها زودتر از زمان معمول بوده است.
  • اشخاصی که وزن خیلی پایینی دارند.
  • خانم هایی که یکی از اقدام درجه یک آن ها همچون خاله، مادر یا خواهر به اندومتریوز ابتلا داشته است.
  • بانوانی که سیکل های پریودی کوتاهی دارند.
  • خانم هایی که به مصرف الکل اعتیاد دارند.

تشخیص بیماری اندومتریوز

این بیماری به طور معمول با نشانه خاصی همراه نیست ولی افراد با مراجعه به یک متخصص زنان خوب می توانند توسط ایشان معاینه شده و از وجود یا عدم وجود این عارضه در خود مطمئن شوند. از جمله روش های تشخیصی این بیماری عبارتنداز:

نحوه درمان بیماری اندومتریوز

در ابتدا باید گفت که متخصص زنان زمانی اقدام به درمان این عارضه می کند که فرد دچار نازایی یا دردهای بسیار شدید لگنی باشد. روش درمانی با صلاحدید پزشک و با توجه به شدت علائم موجود انتخاب می شود. روش های درمانی به دو دسته ذیل تقسیم می شوند:

1. درمان های دارویی که به طور معمول برای درمان قاعدگی های دردناک بیماران و دردهای لگنی شدید استفاده می شوند و شامل مسکن ها و داروهای هورمونی می باشند.
  2. درمان های جراحی معمولاً در صورتی مورد استفاده قرار می گیرند که روش های دیگر موثر واقع نشوند.

چهار × 2 =