اقدامات قبل از جراحی لابیاپلاستی

اقدامات قبل از جراحی لابیاپلاستی چیست؟

اقدامات قبل از جراحی لابیاپلاستی : لابیاپلاستی که در اصطلاح به آن لبیاپلاستی نیز گفته می شود نوعی جراحی زیبایی مربوط به خانم ها می باشد که با هدف بهتر شدن فرم دستگاهی تناسلی و زیباتر شدن آن بر روی لابیاها انجام می شود.

بسیاری از خانم ها رنج زیادی از بزرگ یا بدفرم بودن لابیاهای خود برده و نه تنها اعتماد به نفس شان کاهش یافته و در نتیجه رابطه جنسی برای آن ها با لذت همراه نخواهد بود بلکه در انجام فعالیت هایی همچون دوچرخه سواری نیز با مشکل مواجه بوده و در پوشیدن لباس نیز با محدودیت روبرو هستند، به نحوی که نمی توانند از شلوارهای جذب و چسبان استفاده کنند.

چنانچه جراحی لابیاپلاستی درست انجام شود با نتایج درخشانی همراه بوده، تاثیر زیادی بر بهبود روابط جنسی، افزایش اعتماد به نفس افراد و همچنین فرم ناحیه واژینال آن ها خواهد داشت.

اقدامات قبل از جراحی لابیاپلاستی

• برای دستیابی به بهترین نتیجه از این جراحی زیبایی رعایت دو نکته ذیل الزامی است:
  1. انتخاب بهترین متخصص زنان
  2. رعایت اقدامات قبل از جراحی لابیاپلاستی

چگونه بهترین متخصص زنان را انتخاب کنیم؟

این یکی از پرتکرارترین سوالات افراد پیرامون جراحی لابیاپلاستی است. برای انتخاب بهترین متخصص زنان و زایمان در خرم آباد یا هر شهر دیگری ویژگی های ذیل را مد نظر قرار دهید:

• داشتن تجربه و مهارت بالا
  • صبور و خوش برخورد بودن
  • داشتن کارنامه کاری و سابقه درخشان
  • برخورداری از وجدان کاری بالا
  • صرف زمان لازم برای بیمار و غیره.

چرا لابیاپلاستی را انتخاب می کنیم؟

زنان به دلایل مختلف به دنبال انجام لابیاپلاستی هستند. در برخی، لابیای بزرگ باعث بروز چالش هایی در طول ورزش و فعالیت های جنسی شده و باعث عفونت مکرر مجاری ادرار می شود. برخی زنان به دلیل بزرگ بودن این اندام از شکل آن احساس خجالت کرده و از لحاظ فیزیکی احساس درد می کنند.

این بافت اضافی می تواند به پوست بخش داخلی ران ها یا لباس ساییده شده و در طول رابطه جنسی و ورزش آزار دهنده باشد. این موقعیت که تحت عنوان هایپرتروفی مینور نامیده می شود، می تواند عامل ژنتیکی داشته یا در اثر کاهش وزن، زایمان یا بالا رفت سن بوجود آید.

مزایای لابیاپلاستی

لابیاپلاستی علاوه بر بهبود شکل ظاهری اندام جنسی زنانه، می تواند مزایای زیر را نیز به ارمغان آورد:

• کاهش اندازه لابیایی که در زیر لابیای بیرونی آویخته شده است.
  • خلق تقارن در لابیای غیر یکنواخت
  • تسکین درد در طول فعالیت های فیزیکی یا رابطه جنسی
  • بازیابی اعتماد به نفس بعد از زایمان یا کاهش وزن
  • رفع سایش مکرر یا حساسیت در طول فعالیت های روزانه
  • جوانسازی لابیایی که در اثر بالا رفتن سن تغییر یافته است
  • بازیابی حس کلیتوریس و سوراخ واژن از طریق برداشت بافت اضافی
  • از بین بردن ناراحتی ناشی از بافت اضافی لابیا در زمان پوشیدن لباس های تنگ مثل مایو

لابیاپلاستی چگونه عمل می کند؟

لابیاپلاستی با یک مشاوره شخصی آغاز می شود و درآن علاوه بر ارائه اطلاعات درباره تاریخچه پزشکی تان، شما می توانید درباره دغدغه ها و اهداف تان با پزشک گفتگو کنید. در این زمان جراح یک طرح درمان سفارشی را برای درمان مشکلات زیبایی و فانکشنال و تعیین تکنیک جراحی برای دستیابی به نتیجه مطلوب ارائه می دهد.

در زمان اجرای لابیاپلاستی ، جراح معمولاً تکنیک پیرایش یا قاچ را اجرا می کند. تکمیل اجرای هر یک از این روش ها بین 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

در برش قاچ مانند یک تکه بافت به شکل یک مثلث به منظور کاهش اندازه لابیا برداشته می شود. وقتی این پوست برداشته شد، بخیه زده شده و لبه طبیعی لابیا شکل داده می شود. در برش پیرایش، بافت اضافی لابیا که به پایین آویخته شده است برداشته شده و بافت باقی مانده در طول پیرامون برش، بخیه زده می شود.

مراقبت های قبل از جراحی لابیاپلاستی

پزشک جهت اطمینان از عدم ابتلای شما به عفونت ژنیتال و واژینال انجام تست پاپ اسمیر را برای تان تجویز می نماید که باید حتماً آن را انجام دهید؛ انجام لابیاپلاستی در صورت ابتلای فرد به عفونت های ذکر شده غیر ممکن است از همین رو چنانچه فرد به این عفونت ها مبتلا بود پزشک ابتدا اقدام به درمان عفونت و سپس جراحی لابیاپلاستی برای فرد می نماید.

• به مدت 2 هفته قبل از عمل، مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات را قطع نمایید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون به مدت 2 هفته قبل از جراحی خودداری کنید.
  • آزمایشاتی از قبیل آزمایش بارداری که پزشک برای تان تجویز می نماید را حتماً انجام داده و به پزشک تان تحویل دهید.
  • چند روز قبل از جراحی ناحیه تناسلی خود را اصلاح کنید.
  • شب قبل از جراحی استحمام نموده و غذایی سبک میل نمایید.​

چهار + پانزده =